
茶作り手の匠の技や想いを更なる消費者に伝わるよう、
今年度の戦略と施策として、日本食品海外プロモーションセンター(JFOODO)は米国向けの新プロモーションを実施し、茶職人たちのストーリと想いを専用のプロモーションサイトに取り組み、定期的な情報発信により、米国消費者に日本茶への理解を深めさせたいと、綿密に計画を立ています。
大石茶園このプロモーションに参画させていただき、八女という高級茶産地に対する思いと茶師たちの熱いこだわりを載らせていただきました。
これを機に、千年に渡る日本茶の歴史・文化と魅力を海外へ広げているよう、期待しています。
JFOODOのプロモーションサイト↓
https://greentea-jfoodo.jetro.go.jp/
For delivering the beauty of Japanese tea culture and tea master’s craftmanship, The Japan Food Product Overseas Promotion Center(JFOODO) starts a new project.
Building a special promotion website, introducing stories from Japanese tea companies and tea masters, to let American have better understanding about Japanese tea culture and tradition.
Oishi Tea Factory is also participated in this project, we are proud and honor to introduce the beauty land Yame, and our tea masters’ efforts.
Through this great project, wishing more and more people can discover millennial of Japanese tea culture.
Reading more of tea stories,
https://greentea-jfoodo.jetro.go.jp/
為了傳播日本茶的傳統和茶職人的技藝至海外,
日本的JFOODO機關針對美國市場研擬新的企劃,將全日本各茶職人的故事匯整於網路平台,透過茶職人的故事讓美國的消費者深入理解日本茶的歷史背景和茶匠們的心勞與結晶。
本公司非常榮興能一同參與此企劃,介紹高品質產地的八女,本公司茶匠們對茶的熱情。
期望藉由此機會,日本茶千年的歷史能更聲名遠播!
JFOODO的特設網站
https://greentea-jfoodo.jetro.go.jp/